Just Some Shits Of The Life

Att sakna en person kan det finnas många själ till. Det bästa sättet att hantera saknad varierar från person till person. För vissa fungerar det bäst att tänka mycket på det man saknar, medan det för andra känns bättre att sysselsätta sig med något helt annat för att glömma bort saknaden en stund. Att drömma om återseende av en gammal vän kan tyda på saknad, längtan eller en önskan att återuppleva det förflutna. Det kan även tyda på att du har tankar på personen i fråga. Saknad kan vara jobbigt för att man vill vara med den man saknar och vet att man inte kan vara det. då känner man sig lätt hjälplös och frustrerad och det är då också väldigt jobbigt.
Att sakna något som inte finns längre. Den känslan är förjävlig. Känslan av att sakna någon är obeskrivlig, men jag tycker nästan att känslan av att veta att jag inte kommer kunna göra någonting åt saknaden är värst. Jag kan inte ringa, jag kan inte resa till den jag saknar nu, det kan ingen utav oss göra.
Hur mycket vi än saknar Pelle, kan vi inte göra någonting åt det, mer än att vi bara kan sakna. Vi har rätt att sakna, vi har rätt att vara ledsna och vi har rätt till att vara arga. Det finns inga rätt eller fel. Vad vi kan göra när saknaden är som värst är att tillåta oss att sakna, men också se till att dem som finns här runt omkring oss vet att vi älskar dem och vara rädda om dem som finns med oss. Jag försöker att förstå, men fortfarande kan jag inte göra det. Tusen tankar, Tusen känslor.
1 år sen du dog igår, Vila i frid ♥



Kommentarer
Postat av: m e l i n d a

så himla sant :/

r.i.p !

2010-12-13 @ 17:59:25
URL: http://itismelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0